ChristenUnie/SGP presenteert dorpenkwartet

logoCUSGP.jpg
Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 22 februari 2018 om 09:15

ChristenUnie/SGP presenteert dorpenkwartet

Om de dorpen van Zuidplas in het zonnetje te zetten, heeft ChristenUnie/SGP Zuidplas een dorpenkwartet ontwikkeld. In het kwartetspel staan Moerkapelle, Moordrecht, Nieuwerkerk aan den IJssel en Zevenhuizen centraal. Inwoners kunnen een eigen exemplaar reserveren.

Lijsttrekker Jan Willem Schuurman licht toe waarom de ChristenUnie/SGP met dit kwartetspel komt: “Met dit kwartetspel willen we laten zien dat de kracht van Zuidplas in het dorpse karakter zit. Landelijk en groen en toch midden in de Randstad.” Daarmee sluit het kwartetspel aan op de slogan van de partij: Staan voor onze dorpen.

Schuurman presenteerde het dorpenkwartet donderdagochtend in groep 4/6 van de Rehobothschool in Nieuwerkerk aan den IJssel. Niet voor niets deed hij dat op de laatste schooldag voor de vakantie. “De vakantie biedt ruimte voor rust. Daar past een potje kwartetten uitstekend bij.” Elk gezin op school ontving een exemplaar.

Wat zit er in het kwartetspel? Schuurman: “De 9 kwartetten gaan over recreatie, zorg, sport winkelcentra, molens, kerken, dorpshuizen, evenementen en over de geschiedenis van Zuidplas. Daarmee  brengen we onze gemeente op een prachtige manier in beeld.”

De oplage is met 1000 exemplaren beperkt. Wie een exemplaar wil reserveren (max. 1 per gezin), kan dat voor vrijdag 2 maart doen op de website van de ChristenUnie/SGP: www.cusgpzuidplas.nl. Het kwartetspel kan op 3, 10 en 17 maart opgehaald worden bij de stand van de ChristenUnie/SGP. De stand is op verschillende tijden in de dorpen te vinden.

Labels: