Bijdrage: Vervanging verlichtingsarmaturen hockeyvelden

Aart Slobbe 1dinsdag 06 maart 2018

Als wij dit voorstel goed begrijpen is de hockeyvereniging bereid ruim € 60.000 te investeren in nieuwe verlichtingsarmaturen, door de vereniging te dekken uit een verlaging van toekomstige  huur én lagere energiekosten.

Een prima initiatief dat onze steun verdient.

Twee kanttekeningen:

1. onduidelijkheid over de vraag welk bedrag nu versneld moet worden afgeschreven: in het voorstel wordt zowel € 10.400 (pagina 1) als € 10.600 (pagina 2) genoemd. Wat is het nu?
  2. het feit dat inbreuk gemaakt is het budgetrecht van de Raad. Goed dat het College dit erkent en daarvoor excuses aanbiedt, maar dat neemt het feit niet weg. Dit was toch voorzienbaar? Wij hadden het netter gevonden als de Raad hierover met een informatienota eerder van op de hoogte was gesteld. Onze fractie houdt niet van dit soort ‘voldongen feiten’.

Twee vragen:

1. de eenmalige bijdrage van de Gemeente ad € 14.700 is het resultaat van een onderhandeling of ligt daar een voor ons nog onbekende filosofie achter?
  2. hoe groot is het resterend (verlichtings)budget voor sportvelden na de voorgestelde onttrekking?