Bijdrage Op Moer

C. van der Spek 2 - Nieuwsberichtdinsdag 24 april 2018

Eerste termijn MPV

Voor ons de nota Vastgoed. Een mooie overzichtelijke nota, waarvoor dank.

En bij al het goede in deze nota, toch nog een punt van aandacht. En dat betreft Op Moer. Voorzitter, we begrijpen waarom Op Moer op heroverwegen staat. De komende jaren moet de maatschappelijke functie van Op Moer verder uitgebouwd worden. Een opdracht waar het nieuwe bestuur nu voor staat. Wij hopen dat zij daarin slagen. En wat onze fractie betreft, voorzitter, geeft de gemeente hen daarbij alle steun die zij nodig hebben.

Op Moer vervult voor Moerkapelle wel een heel belangrijke functie. In de verkiezingstijd zijn er heel wat ideeën naar boven gekomen om de maatschappelijke functie van Op Moer verder uit te bouwen.

Voorzitter, de sportzalen van Op Moer zijn ook belangrijk. Die kunnen feitelijk niet gemist worden. De basisscholen geven hier hun gymlessen. En veel andere sportverenigingen maken hier gebruik van. Dat zou er voor pleiten om Op Moer eerder op consolideren te zetten, dan op heroverwegen.

Voorzitter, samengevat trekt onze fractie de volgende conclusies:

1. Alleen na voorafgaand debat in de Raad kan de status van Op Moer gewijzigd worden.

2. Geef het nieuwe bestuur een reële kans om de maatschappelijke functie van Op Moer verder uit te bouwen. We vinden een dorpshuisfunctie in elk van onze dorpen belangrijk

3. Houdt rekening met Op Moer als locatie voor gymlessen voor de Moerkapelse scholen