Schriftelijke vragen

C. van der Spek 2 - Nieuwsberichtdinsdag 15 mei 2018

Op 1 mei is een informatienota verschenen over de verkoop van de aula op de begraafplaats in Moordrecht aan een commerciƫle partij. Onderdeel van de principe verkoop is dat de kopende partij ook een crematorium wil starten op deze begraafplaats. In de informatienota werd ook aangegeven dat het College bereid is om medewerking te verlenen aan een bestemmingsplanwijziging om een crematorium mogelijk te maken.

Schriftelijke vragen

(art. 40 Reglement van orde)

Schriftelijke vragen van de fractie van: ChristenUnie/SGP Zuidplas

Ingediend op: 17 mei 2018

Ingediend door: Cock van der Spek

Onderwerp:

Principe verkoop aula begraafplaats Moordrecht

Inleiding:

Op 1 mei is een informatienota verschenen over de verkoop van de aula op de begraafplaats in Moordrecht aan een commerciële partij. Onderdeel van de principe verkoop is dat de kopende partij ook  een crematorium wil starten op deze begraafplaats. In de informatienota werd ook aangegeven dat het College bereid is om medewerking te verlenen aan een bestemmingsplanwijziging om een crematorium mogelijk te maken.

Hierover hebben wij de volgende vragen:

1. Wat is de verhouding tussen begraven en cremeren in Zuidplas?

1. In de informatienota wordt ook gesproken over andere uitvaarttechnieken. Waar moeten we dan aan denken?

1. Op welke termijn is de verwachting dat het bestemmingsplan voorgelegd wordt aan de gemeenteraad?

1. Zijn er nog andere aula’s op de begraafplaatsen in Zuidplas waar interesse voor is om te kopen? En zo ja, zijn daar ook bijkomende voorwaarden bij?

Wijze van beantwoording:

Schriftelijk