Bijdrage Bedrijveninvesteringszone Kleine Vink

J. Snoei 2 - Nieuwsberichtdinsdag 10 november 2020

De fractie van de ChristenUnie/SGP is voorstander van het faciliteren van een bedrijveninvesteringszone. We streven graag samen met ondernemers naar vitale winkelgebieden en bedrijventerreinen. Wanneer ondernemers gezamenlijk willen investeren in de kwaliteit en veiligheid van hun bedrijfsomgeving, zijn wij daar dan ook blij mee. Om te komen tot een bedrijveninvesteringszone is het noodzakelijk om een verordening vast te stellen en het mag duidelijk zijn dat wij daarmee zullen instemmen.

We hebben daarbij aanvullend nog de volgende gedachte die we graag verder verkend zouden zien. Het is bekend dat onze fractie zich inzet voor een veilige, hele, schone en goed onderhouden openbare ruimte. De ondernemers benoemen ook zelf in het activiteitenplan voor de komende jaren het belang van het goed onderhouden van het groen en het beperken van zwerfvuil voor de uitstraling van het bedrijventerrein. We zien echter dat de ondernemers daar in hun exploitatiebegroting geen uitgaven bij opnemen. Wij zouden het college willen vragen om met de ondernemers in overleg te gaan hoe we ieder vanuit onze verschillende rollen en verantwoordelijkheden verdere invulling kunnen geven aan een kwaliteitsimpuls van de openbare ruimte. We horen graag de visie hierop van de wethouder.