Bijdrage Vaststellen Nota van Uitgangspunten jaren 50 wijk te Moordrecht

P. Molenaar 1 - Nieuwsberichtdonderdag 17 december 2020

ChristenUnie-SGP zal het kort houden, dit onderwerp is al uitvoerig besproken in de raadsvergadering van 11 november en ook in de programmacommissie ruimte van 8 december.

ChristenUnie-SGP  is een voorstander van het her ontwikkelen van deze wijk. 3 punten, ook benoemd in de PCR, wil ik aankaarten:

>             gelijk realisatie van de 35 reserve parkeerplaatsen om ze zo maar even te noemen. Wij hebben de stukken bestudeerd en zien dat dit is aangepast, prima dus.

>             Bij de programmacommissie ruimte heeft CUSGP benoemd dat in de nota van uitgangspunten wat betreft het onderwerp liften verschillen, beter gezegd tegenstrijdigheden, in tekst op blz. 16 en 17 staan en hier moet gewoon duidelijkheid over zijn, zeker bij een startdocument als dit. Ook dit punt is aangepast, dank hiervoor.

>             als laatste punt is er ook uitvoerig gesproken over 7 hoog en eventueel het eraf halen van de 2 x 3 woningen op de 6e en 7e bouwlaag.

Extra woningen, meer dan 100 extra parkeerplaatsen, allemaal soc. Huurwoningen, groen en dit allemaal op dezelfde locatie.

Het moet uit de lengte, de hoogte en breedte komen en ja dan komen er ook een 6-tal woningen totaal, in 1 gebouw, op de 6e en 7e verdieping.

In de voorliggende stukken zien we daar geen aanpassing op en hier toch 1 vraag over aan de wethouder, hoe hij hier tegenaan kijkt en vooral, wat zijn evt. consequenties als de raad zou besluiten om dit alsnog middels een amendement aan te passen.

Tot slot;

De wijzigingen zijn niet geel gearceerd in de voorstellen. Dat maakt het voor ons als raad

lastig om dit te controleren. Ik heb een paar wijzigingen benoemd.

Maar ik vraag hierbij aan de wethouder of hij kan aangeven wat er nog meer eventueel allemaal is

aangepast. En ook het uitdrukkelijke verzoek een volgende keer eerder de stukken en evt wijzigingen

hierin graag arceren.

Tweede termijn:

Voorzitter, de wethouder gehoord wat de consequenties zijn en CUSGP wil voortgang in bouwen, ook

in Moordrecht.

Wij zullen het amendement van CDA niet steunen en CUSGP zal met dit voorstel akkoord gaan maar

college ga er niet automatisch vanuit dat 7 hoog de nieuwe norm wordt voor woningbouw in Zuidplas.

Elk woningbouwplan zullen we op zijn merites beoordelen, en nu vinden we de bouw van 184 soc.

huurwoningen hierin doorslaggevend.