ChristenUnie/SGP wil duidelijkheid over onderzoek woningbehoefte

logoCUSGP.jpg
Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 10 januari 2018 om 16:15

ChristenUnie/SGP wil duidelijkheid over onderzoek woningbehoefte

Raadslid Peter Molenaar wil weten of de gemeenteraad op basis van onvolledige informatie een besluit heeft genomen over het bouwen van 9000 woningen in Zuidplas. Aanleiding van zijn vraag is de commotie over het naar buiten gekomen onderzoeksrapport over woningbehoefte in Zuidplas. Het ChristenUnie/SGP-raadslid vraagt het college het onderzoekrapport over woningbehoefte te agenderen voor de raadsvergadering van 23 januari.

Molenaar: “Het besluit om een bid aan de provincie te doen van 9000 woningen hebben we met overtuiging genomen. Echter, dit onderzoekrapport was toen bij ons als gemeenteraad niet bekend, terwijl het college het wel wist. Waar ik achter wil komen, is: hebben we op basis van onvolledige informatie op 19 december dit besluit genomen?”

De infonota en het rapport over woningbehoefte wil Molenaar op 23 januari op de agenda hebben. “Dan kunnen we het debat in alle openheid voeren en horen wat het college op de vele commotie en vragen heeft te zeggen.”

Fotoverantwoording: Dick Mudde (Wikipedia)

Labels: ,