Berichten over Woningbouw

1. Foto ZVH
    W.J. Verdoes 3 - Nieuwsbericht
    Door Willem-Jan Verdoes op 15 maart 2018

Politiek, vergeet de jongeren niet!

Voor starters is het lastig om op de woningmarkt te komen. Voor sociale huurwoningen zijn wachtlijsten. De vrije huursector is te duur of er is geen plaats. En de koopwoningen kosten te veel  voor starters. Ik vind het onacceptabel dat jongeren onze prachtige gemeente verlaten omdat zij nergens in Zuidplas een betaalbaar huis kunnen vinden.

Lees meer over "Politiek, vergeet de jongeren niet!"

Labels:

2. Koeien
    Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 24 januari 2018

Onderzoek woonbehoefte, dierenwelzijn en Columbus

"Voorzitter, onze fractie is dan ook op zijn zachtst gezegd niet blij met het publiceren van dit rapport daags na het besluit over het bid. Onze fractie had deze informatie van tevoren willen hebben om een betere afweging te kunnen maken. Sterker nog, onze fractie had dit verwacht van het college." De bijdrage van fractievoorzitter Dico Bac aan de raadsvergadering van 23 januari was stevig. En dat gold ook voor die van Bert Doek en Cock van der Spek. Een terugblik op de gemeenteraadsvergadering van 23 januari.

Lees meer over "Onderzoek woonbehoefte, dierenwelzijn en Columbus"
  3. 750px-Polder_Moordrecht
    Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 10 januari 2018

ChristenUnie/SGP wil duidelijkheid over onderzoek woningbehoefte

Raadslid Peter Molenaar wil weten of de gemeenteraad op basis van onvolledige informatie een besluit heeft genomen over het bouwen van 9000 woningen in Zuidplas. Aanleiding van zijn vraag is de commotie over het naar buiten gekomen onderzoeksrapport over woningbehoefte in Zuidplas. Het ChristenUnie/SGP-raadslid vraagt het college het onderzoekrapport over woningbehoefte te agenderen voor de raadsvergadering van 23 januari.

Lees meer over "ChristenUnie/SGP wil duidelijkheid over onderzoek woningbehoefte"
  4. Bidboek Zuidplaspolder
    P. Molenaar 1 - Nieuwsbericht
    Door Peter Molenaar op 21 december 2017

De kracht van Zuidplas zit hem in het dorpse

Op 19 december nam de gemeenteraad van Zuidplas een besluit over de veel besproken woningbouw. Wat was het besluit van de gemeenteraad? En wat was de inbreng van de ChristenUnie/SGP? Raadslid Peter Molenaar legt het uit in zijn blog.

Lees meer over "De kracht van Zuidplas zit hem in het dorpse"
  5. _DSC4419
    Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 29 november 2017

Bouwen in de Zuidplaspolder. Waarom zo'n haast?

De provincie Zuid-Holland wil 230.000 huizen bouwen de komende jaren. Het college van Zuidplas wil zo snel mogelijk met haar aanbod naar de provincie. "Maar waarom zo'n haast?" vraagt raadslid Peter Molenaar zich af?"

Lees meer over "Bouwen in de Zuidplaspolder. Waarom zo'n haast?"