Europese lijsttrekker CU/SGP op campagne bij rozenkwekerij Marjoland

logoCUSGP.jpg
Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 16 mei 2019 om 14:24

Europese lijsttrekker CU/SGP op campagne bij rozenkwekerij Marjoland

De CU/SGP lijsttrekker voor de Europese Verkiezingen Peter van Dalen bezocht afgelopen woensdag 15 mei de gemeente Zuidplas. Samen met nummer 2 van de lijst, regiogenoot Bert-Jan Ruissen uit Krimpen aan den IJssel, bracht hij een bezoek aan Marjoland, een bedrijf dat rozen exporteert over de hele wereld.

Ruissen: “Omdat land- en tuinbouw een belangrijk speerpunt is voor de CU/SGP in Europa levert dit heel waardevolle contacten op. Ik hoor graag rechtstreeks van de Nederlandse tuinders wat er nou werkelijk aan de hand is in de sector.”

Samen met ongeveer 40 belangstellenden uit Zuidplas kregen de politici eerst een korte rondleiding over het bedrijf. Vervolgens gingen zij tijdens de barbecue met de aanwezigen over verschillende thema’s in gesprek. De inwoners en ondernemers uit Zuidplas mochten daarbij alles wat ze mee wilden geven aan ‘Brussel’ op de tafelkleden schrijven, zodat de boodschap vanuit Zuidplas niet verloren zou gaan in deze voor beide heren drukke campagnetijd.

Bij de tuinders leefden met name vragen over het verbieden en toelaten van gewasbeschermingsmiddelen en het slimmer verdelen van Europese subsidiepotjes voor innovatie.  Verder waren arbeidsmigranten en de overgang naar een volledig duurzame teelt onderwerp van gesprek.

Rond 19 uur zetten de politici hun campagnedag weer voort en trokken zij verder naar Rotterdam.